Mimořádné pátrací relace
Rubrika Mimořádné pátrací relace je určena pro společné pátrání. Dlouhodobě pátráme po pomnících, hrobech letců i jejich rodinných příslušnících. Zde však budeme vyvěšovat mimořádné pátrací relace po konkrétních osobách a pomnících a budete se tak moci zapojit do pátrání a osvětlit tak některé záhady z historie letectví .
Pátráme:
1 - Víte o pomníčku letce který na těchto stránkách není? Napište nám o něm prosím.
2 - Hledáme příbuzné letců, kteří zahynuli během služby v československém a českém letectvu
3 - Chystáme v dohledné době rozšíření těchto stránek i o hroby letců. Průběžně sice občas zde i hrob, především ležící v zahraničí naleznete i nyní, ale chystáme komplexnější mapování. Pokud tedy jste příznivci těchto stránek a rádi by jste se zapojili zkuste při příští návštěvě hřbitova, kde máte své blízské, vyšetřit si chvilinku času a udělejte si procházku po hřbitově a pokuste se najít hrob letce. Ideální je fotografie a stručný popis, ale rádi budeme i za textovou informaci kde se jaký a čí hrob nachází.Snažíme se zmapovat hroby všech letců. Tedy i těch, kteří nezahynuli smrtí letce. Vede nás k tomu značně neutěšený stav některých hrobů a to i v historii našeho letectví velmi významných letců. V současné době se snažíme zabránit zániku několika opuštěných hrobů letce. To nás vede ke snaze pokusit se zmapovat i tato místa.
Komentáře
Přehled komentářů
Pokud by někdo znal přesné místo kde zahynul v letounu Mig-21 F por. Karel Fišera , popřípadě měl a byl ochoten sdělit jakékoli informace o tomto letci budeme rádi. Informace prosím piště na kontakty na těchto stránkách nebo zde v diskusi. Děkuji ondrejknotek@email.cz
Re: poručík Karel Fišera + 9.4.1980
(Denis, 7. 6. 2015 11:37)
09.04.80: Terezín, Litoměřice - MiG-21F, č.1113 - † por. Ing. Karel Fišera narazil do země při nočním letu.
Průběh katastrofy:
Při provádění prvního orientačního letu za ztížených povětrnostních podmínek pilot nepříliš dobře zvládal pilotáž v mracích přičemž střídal prudké klesání s vybíráním do strmého stoupání s využitím forsáže. Následně v rychlosti přesahující 1000 km/h narazil s letounem do země. Pilot, por.Karel Fišera, zahynul aniž se pokusil o katapultáž
-------------------
Czech Aero S-106 (MiG-21F-13) c/n 261113 s/n 1113 *Modified to MiG-21FR standard.
*6/1972: Delivered to the Czech AF.
*1972: 5 SLP.
*4/9/1980: Crashed at Pizen-Line AB. Pilot was killed.
Katastrofa Mi-24D v roce 1983
(Ludvík Poláček, 19. 7. 2012 21:15)Dobrý večer,náhodou jsem dnes objevil vaše stránky o zemřelých letcích.Jsem autorem článku v tepelském Zpravodaji o mjr.Bečkovském z roku 1970 a účastníkem piety u jeho pomníku.Jsem v kontaktu též s jeho synem,který nedávno navštívil Teplou.Právě jsem si zpracoval případ havárie vojenského vrtulníku Mi-24D v roce 1983 na Bezdružicku a nemohl jsem nalézt pomník těchto letců,přestože podle místních lidí existuje.Nevíte o něm něco bližšího? Děkuji. Ludvík Poláček
Re: Katastrofa Mi-24D v roce 1983
(Ondřej Knotek, 19. 7. 2012 22:31)Dobrý den, jsem rád, že jste nalezl naše stránky. Chystal jsem se Vás kontaktovat ohledně pomníku mjr.Bečkovského tak jsem rád, že jste mne předběhl. Byl bych rád kdybychom mohli případně spolupracovat a případně zda by jste byl ochoten poskytnout na naše stránky nějakou tu fotografii z pietních akcí u pomníčku. Pokud se týká pomníčku havárie Mi-24 ze dne 17.5.1983 v údolí Úterského potoka, kterou pravděpodobně myslíte, tak o pomníčku informace nemám ikdyž jsme v místě kde předpokládáme k havárii došlo letos pátrali ale nic nenalezli. Víme, že vrtulník se zřítil u obce Potín v údolí Úterského potoka a k pádu došlo v blízkosti drátů elektirckého vedení 22Kv do kterých narazil. Trosky vrtulníků dopadly do potoka proto se nám zdálo že bude celkem snadné místo nalézt ,ale opak byl pravdou a nepodařilo se. Když tam mne prosím kontaktujte mailem/ondrejknotek@email.cz/. Vím ještě o dalších pomnících u Vás v regionu. S pozdravem Ondřej Knotek
Re: Re: Katastrofa Mi-24D v roce 1983
(Eva Šimková-Vostřáková, 31. 3. 2015 13:34)
Rády se i s dcerou Zbyňka Vostřáka připojíme a nabízíme pomoc.
evasimkova6@.seznam.cz
Re: Katastrofa Mi-24D v roce 1983
(František Vašš, 3. 3. 2013 19:58)
Dobrý večer,
na Slovensku dnes padol vrtulník do Váhu, tak som si klikol na havárie vrtulníkov
a našiel som aj Váš odkaz.
Zhodou okolnosti si túto haváriu pamätám a bol som pri tom.
Nie,miesto pádu presne neviem.
Ale v tom čase som slúžil ako veliteľ čaty v Plzni na Boroch vo VÚ 5633,
kde mal tento vrtulník domovské letisko.
Až ma mrazí, keď si spomeniem.
Na záchrannej akcii sa zúčastnili aj chlapci z mojej čaty
a trosky vrtulníka boli privezené k letisku.
Ak niečo, tak sami ozvite
S pozdravom
Fero Vašš
tel. +421903614063
Re: Re: Katastrofa Mi-24D v roce 1983
(Josef Gura, 28. 2. 2015 13:41)
Zdravím,sloužil jsem u VU 5633 rok 82-84 jako skladnik PHM pod náčelníkem kapitánem Vernerem a přímo jsem se podílel na odstranění škod po havárii , což nebudu komentovat.
Nevím,zda bych po tolika letech místo přesně poznal
Re: Re: Re: Katastrofa Mi-24D v roce 1983
(Miloslav Prskavec, 15. 3. 2015 18:35)Já jsem střídal mjr. Hrstku a 84-85 jsem připravoval likvidaci 11.rlrtz a přechod na 111.lpr pro Sobotíka. Martin Verner mi dělal NSPHM. No hodně vzpomínek, jak to v životě chodí dobré i špatné.
Katastrofa Mig-15UTI a Mig-15 solo 15.3.1963
(Milan Sivanič, 11. 3. 2015 15:05)Ještě bych se rád obrátil na rodinu,příbuzné a kolegy kapitánů 30.sbolp v Hradci Králové.Jedná se o pány-Jaroslava Macha,Oldřicha Sedláčka,Jiřího Čermáka.Všichni tři zahynuli po kolizi ve vzduchu u Českého Meziříčí.Mimo jiné,kapitán Jaroslav Mach pocházel ze sousední vesnice a jako děcko si pamatuji na jeho matku.Budu vděčný za jakýkoliv informace i fotky všech pilotů o kterých se tu zmiňuji.Děkuji
Mi-24 Potín u Bezdružic
(Martin Drbal, 6. 2. 2015 22:24)Dobrý den, podařilo se mi najít místo dopadu tohoto vrtulníku. Pomník celé události na místě není...
Re: Mi-24 Potín u Bezdružic
(Pomníky letců, 9. 2. 2015 21:51)Máte pravdu. Pomník na místě skutečně není. Podařilo se zjistit, že tam stával pouze dřevěný kříž který buď někdo odnesl nebo pravděpodobněji podlehl přírodním živlům. V tomto týdnu přibude zde na webu stránka věnovaná této letecké katastrofě kde se dozvíte více o události včetně současných aktivit a snaze zbudovat pomník nový. Tímto prosíme všechny pamětníky, kamarády a rodiny těchto letců aby se nám prosím přihlásili.
Re: Re: Re: Mi-24 Potín u Bezdružic
(Pomníky letců, 11. 2. 2015 11:55)Dobrý den, prosím kontaktujte mě na emailu ondrejknotek@email.cz
Let ČSA 001
(Pavel ze Šternberka, 23. 11. 2014 15:23)Dobrý den, nevím, jestli je tato stránka věnována i civilnímu letectvu a nehodám, každopádně pokud máte zájem vím kde je pochován kpt. letectva Svatoslav Rosa, kapitán Il-18 při nejtragičtější letecké havárii v historii Československa z 28. července 1976 a disponuji i fotografiemi hrobu. V případě zájmu mne kontaktujte na kamoracing@seznam.cz
Děkuji
(havlova ivana, 22. 5. 2014 8:05)moc děkuji za tyto stránky.Sestra npor.Lubomíra Šiguta
Prosím pomozte
(Aleš Kořínek, 29. 4. 2014 19:09)Na základě informace o údajné havárii Bf 109 v oblasti Ostravy Radvanic byl proveden terénní průzkum, při kterém byly nalezeny různé fragmenty mnohem modernějšího letounu z poválečné doby. Bohužel - přes velkou snahu se dopátrat podrobností k tomuto případu, nebyl jsem úspěšný. Oslovil jsem několik bývalých pilotů i mechaniky, prošel různé stránky na netu, ale nic. Možná, pouze má teorie, by se mohlo jednat o polský stroj a tím pádem ještě utajenější. Díky předem za jakékoliv info.
Žádost o informaci
(Jiří Nimrichter, 21. 1. 2014 22:58)Jako voják základní služby na letišti Pardubice jsem byl u likvidace havárie letounu mig 21 u Přelouče v roce 1978. Pilot v hodnosti poručík údajně nezvládl nařízený okruh před přistáním a havaroval do obytné zástavby obce poblíž Přelouče.V seznamu leteckých havárií jsem tuto nenašel.
Re: Žádost o informaci
(Ondřej Knotek, 18. 3. 2014 20:17)
Pravděpodobně jste byl u likvidace letecké katastrofy letounu Mig-21F-13 trupového čísla 0206, který havaroval dne 27.4.1978 do prostoru obce Semín u Přelouče. V jeho troskách zahynul příslušník 4.slp Pardubice poručík Pavel Málek. Pravděpodobnou příčinou katastrofy bylo nezvládnutí pilotáže. Pilot v mracích ztratil prostorovou orientaci, z mraků vyletěl pod velkým úhlem a při pokusu vybrat, přetáhl letoun a ten se po ztrátě rychlosti zřítil.
Letoun byl vyroben v roce 1964 v Aeru Vodochody pod výrobním číslem 460206. Československé letectvo jej převzalo 26.2.1965. Nejprve sloužil u 1.stíhacího leteckého pluku v Českých Budějovicích následně pravděpodobně od konce roku 1965 až do havárie u 4.slp Pardubice.
smrt pilota
(Tichá Eva, 8. 3. 2014 22:43)V roce 1961, při startu větroně na letišti Nový Dvůr v Podhořanech u Ronova nad Doubravou zahynul pilot větroně Josef Miřejovský - otec dvou dětí. Jeho hrob ja na hřbitově v Turkovicích.
pomniky letcu USAF
(zdenek.mencler@seznam.cz, 7. 4. 2013 10:53)
Pomnik 7 pilotum letajici pevnosti v Olomouci- Belidlech,u toku reky Bistricky.
Let s Italie na Slezsko,bombardovat chemickou vyrobu.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199
poručík Karel Fišera + 9.4.1980
(Ondřej Knotek, 6. 4. 2015 19:36)