VYVADIL František npor.
| Příjmení | VYVADIL |
| Jméno | František |
| Hodnost | nadporučík |
| funkce | pilot |
| Letoun |
Mig-15bis v.č.623805 |
| Příčina úmrtí | letecká katastrofa |
| Jednotka | 17.slp Hradčany 2.letka |
| Datum narození | 1933 |
| Místo narození | Praha |
| Datum úmrtí | 12.března 1957 |
| Životopis |
|
| Místo úmrtí | západně letiště Hradčany u Jelení skály |
| Příčina úmrtí |
Během výcviku slétanosti roje vysadil jeho letounu motor a během . Pokusil se o nouzové spouštění ale to se do výšky 2500 metrů nepodařilo. Ve třetí okruhové zatáčce dostal příkaz ke katapultáži. Na to pilot neodpovídal a pokračoval v přiblížení. Na letounu Mig-15 však měl nálet pouze 50 hodin a přistání se mu nedařilo. Práh dráhy přeletl rychlostí 500km ve výšce 350 metrů. Řídící létání nařídil pilotovi stoupat a provést opuštění letounu. Letec nereagoval. V mírném klesání prolétl nad VPD a mířil do zalesněného terénu. Až ve výšce 150 metrů pilot několikrát opakovaný pokyn provedl. Odhodil kabinu a vystřelil se. Vrchlík padáku se však nafouknout nestačil. Proč nepoužil František Vyvadil padák včas a tak dlouho bezradně váhal nikdo nechápal. Vysazení motoru způsobilo překroucení hřídelky náhonu vysokotlakého palivového čerpadla |
| Pohřben místo | |
| Vyznamenání |
|
| Poznámka | |
| Pomník |
|
