Jdi na obsah Jdi na menu
 

Nástěnka

Zde můžete nechávat vzkazy , připomínky, stížnosti, kritiku  a vše ostatní co máte na srdci. Pokud možno prosím slušně  .

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

ČÁSLAV 6. 5. 1959

(Vladimír Patráš, 4. 9. 2015 22:33)

Ak je to možné, prosím uviesť, ktorý p. Patráš zaradil pri príležitosti 90. výročia narodenia jedného z pilotov dve fotografie z leteckej školy k textu o katastrofe pplk. Miklošík - mjr. Patráš v Čáslavi 6. mája 1959 na "pätnástke":
http://www.pomnikyletcu.cz/clanky/pomniky-letcu/ceska-republika/ceskoslovenske-letectvo/ceskoslovenske-letectvo-1945---1992/pomniky-leteckych-katastrof/6.5.1959--pplk.j.miklosik--mjr.j.patras.html
Mjr. Patráš bol môj strýko a dodnes neviem o ňom takmer nič.
Vďačím za každý odkaz.

Re: ČÁSLAV 6. 5. 1959

(Ondřej Knotek, 14. 9. 2015 19:15)

Kontaktujte mě prosím na zde uvedeném emailu. (ondrejknotek@email.cz)

ČÁSLAV 6. 5. 1959

(Vladimír Patráš, 25. 12. 2016 18:34)

P. S.:
Napriek prísľubu zo septembra 2015 odpoveď od Vás dodnes neprišla, pán Knotek. i tak ďakujem za avízo spred poldruhého roka.
Šťastný rok 2017 plný tvorivého nepokoja a splnenia všetkých zámerov podľa najlepšieho životného scenára.

Re: ČÁSLAV 6. 5. 1959

(Milan, 16. 2. 2017 16:19)

Pane Patráš, Můžete mi prosím poslat svoji adresu i mobil. Napište mi jej můžeteli na moje číslo 721 581 256. Něco bych Vám nabídl k tématu. nemám svůj počítač, tak proto ta sms kvůli nepravidelné návštěvě veřejného interneu. Děkuji

MiGy-15, Il-28R a Mig-21R trupová čísla

(Milan, 1. 12. 2016 14:25)

Zdravím, obracím se na piloty, techniky a další příslušníky od 30 sbolp, 18 sbolp, 47 pzlp.Kdo by měl dnes již vzácné fotky letadel Mig-15UTI č,2613, Mig-15SB č.5235 od 30 sbolp.Dále Mig-15SB č. 0517 od 18 sbolp a Il-28R č. 1911,Mig-21R č.2083 od 47 pzlp.Děkuji za případné napsání

Smutné výročí letecké katastrofy

(M.Sivanič, 1. 11. 2016 15:20)

Dnes je tomu již 20 let, co u obce Tasovice na blanensku zahynul při leteckém výcviku vyšší pilotáže kapitán Michal Návesník na letounu Suchoj SU-22M4 tr.č.3702.Byl to pilot 321 letky 32 základny taktického letectva v Náměšti nad Oslavou. Bylo mu 28 let.Čest jeho věčné památce

Zdravím všechny fandy letectví

(Dali, 15. 10. 2016 11:48)

Dneska touto dobou co píši tento majl nastupoval do Migu 21MF č.4314 můj kamarád Jiří Moťka vynikající pilot a bezva člověk a kamarád.Ve dvanáct hodin a jednu minutu po poledni před 39 roky bohužel zahynul když narazil při akrobačce při rychlosti 1500km/hod do země SV od základny.Hrou osudu jsem byl poslední kdo ho viděl na čáře předběžného startu naživu. Dodnes je pro mně tato vzpomínka i po tolika letech živá a každý rok jezdím na místo položit kytičku a zavzpomínat.Nedávno jsem byl ve vojenském archivu prostudovat vyšetřovací spis k této katastrofě. Dozvěděl jsem se hodně zajímavých věcí ale bohužel přesnou příčinu se nepodařilo nikdy určit.Jen pár hypotéz.
Dalibor Hruška

Re: Zdravím všechny fandy letectví

(miloslav.prskavec, 18. 10. 2016 13:23)

KATASTROFU JSEM PROŽÍVAL - Sloužil jsem u 2 RZLP a chodil jsem jako DLTZ. Prováděla se likvidace katastrofy. Znám i podrobnosti, ale zde to psát se nehodí. Čest jeho památce.

Vzpomínání

(Jan Kaplan, 27. 9. 2016 14:58)

Vážený p. Krumpochu,
začínám psát a mám poněkud trému. Váš otec, Olda, patřil v dávných časech "zlaté totality" k mým nejlepším kamarádům. Dokonce si myslím, že pokud jsem vůbec nějaké kamarády měl ,byl to Olin. Mé konstatování Vám jistě potvrdí Oldova sestra, Irenka. Bylo to modelářství, co nás spojovalo a pravda, proč to nepřiznat, i ta Irenka.Víte, byla to jiná doba, jiní lidé a za kus dobré "balzy", v tom čase, bych udělal cokoliv.
Dnes jsem stařík, 70 let, soužený mnoha chorobama a jak to tak bývá, jediné co zbude, jsou vzpomínky. Na Vaše stránky chodím relativně často, je to nostalgie a také si neustále utvrzuju to, co říkám dávno, lidé od "křídel" mají k sobě blízko, bez rozdílu kokardy. Já jsem nikdy nebyl aktivní pilot, i když, Bože můj, jak rád bych jím byl. Jenže, já jsem byl spíš takový bohém a logika a matematika, tak potřebné pro létání nikdy neby mojí silnou stránkou.
Píšu Vám hlavně proto, že bych rád doplnil pomníčky pilotů, co obětovali své životy své vášni, létání.
Někdy, snad v roce 1947 havaroval za vesnicí Poličnou pilot Černoch, spolu se svým kamarádem,byla to myslím, podle fota z archivu Poličné, Praga Baby.
V tom čase se vůbec děly věci, které, pokud by byla pravda to, co povídali moji strýcové, by bylo naprosto šílené. Letiště v Bynině bylo místem leteckých experimentů. Do Piper Cubu posadili místního obchodníka, Kapustu, po krátkém "zaškolení", tedy, kde je plyn a co je nahoru a dolů jej nechali létat bez dohledu. Prý po ubrání plynu v pohodě přistál. Sice, na louce, vzdálené asi 4 km, nicméně, byl živ a zdráv. Takových historek jsem vyslechnul desítky. No, byla to bohatýrská doba.
Omluvte, prosím, mé "pindání". To víte, stařec. Na toho Černocha se pokuste přeptat. Pokud budete s tetou, pozdravte ji ode mně.


J. Kaplan Ostrava

voj. Josef Jonáš

(Svata, 3. 9. 2016 21:40)

Podařilo se získat fofografie členů posádky - důstojníků, z vrtulníku Mi-4, 0425, který havaroval u Kdyně. Fotografie Josefa Jonáše v archivu není.
Pokud někdo z jeho spolubojovníků z dob VZS by podobenku měl, prosíme o její poskytnutí za účelem umístění na pomníček.

Re: pomník

(svata, 16. 8. 2016 22:39)

Nedávno jsem místo navštívil. Areál bývalého vysílacího střediska totálně zdevastován. Na místě před vjezdem se již nenachází nic co by katastrofu připomínalo.

pomník

(Michal, 15. 4. 2012 20:33)

21.3.1988 zahynul při havárii letounu Mig -21pfm č.4608 pilot Vladimír Daněk u obce Dolánky nad Ohří. V tuto dobu jsem sloužil na letišti Žatec u technického oddělení a po havárii jsme tam jeli postavit pomníček,tak by mě zajímalo jestli tam ještě je. Děkuji vám za tyto stránky. Hodně štěstí při dalších hledání.

Re: pomník

(Milčevesák, 8. 9. 2015 0:43)

zde je uveden datum 21.04.1988
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_nehody_vojensk%C3%BDch_stroj%C5%AF_%C4%8Cesk%C3%A9_a_%C4%8Ceskoslovensk%C3%A9_republiky

Re: pomník

(O.Knotek, 16. 4. 2012 9:09)

O tomto pomníku nic nevím. Dozvídám se to od Vás jako novinku. Pokud je mi známo zahynul pplk.Daněk u obce Milčeves. Kousek od ní je také obec Dolánky. Mohla by to být ona/ tedy nikoli nad Ohří ale jen Dolánky nedaleko Milčevse? Zkuste prosím vzpomenout podrobněji abychom se pokusili pomníček objevit. Tuto sobotu je výročí této havárie tak by bylo fajn pomníček sem případně doplnit. Je mi zatím znám jen hrob pplk. Daňka na hřbitově v Pečkách. Když tak zkuste na mapě označit místo nebo blíže specifikovat ,kde si myslíte, že jste mohli pomník budovat a hoďte do mailu. Děkujeme moc Nebo jestli někdo jiný může poradit tak se prosím podělte o informace.

Re: Re: pomník

(ladyk, 22. 3. 2014 18:41)

Dobrý den,pomníček býval nad obcí Libořice u Žatce.Sloužil jsem tam na vojně. http://dolanky.svet-stranek.cz/nova-stranka-19629/34

Re: pomník

(svata, 24. 7. 2016 21:41)

Byl jsem u objektu Dolánky 20. července 2016 a hledal asi hodinu, Pomníček jsem neobjevil.

Re: pomník

(Dalibor, 4. 1. 2013 19:33)

zdravím,možná si vzpomeneš že po té havárii startoval ze Žatce vrtulník Mi 8,tak jsem v něm letěl jako palubní technik byli jsme v Žatci na nějaké součinnosti,a požádali nás o hledání pilota jestli se nevystřelil,bylo to u obce Libořice,chvilku jsme tam kroužili když jsme padák nenašli sedli jsme u místa dopadu mašiny a já se šel podívat co a jak,když jsem v troskách viděl sedačku a ohořelé torzo pilota letěli jsme zpět na 490.Bohužel.tolik mé vzpomínky.

Re: Re: pomník

(Milčevesák, 8. 9. 2015 0:32)

Dobrý den, dokážete si prosím vzpomenout přesně na místo, kde se havárie stala. Bydlím v obci Milčeves a zajímám se o její historii. Děkuji za všechny informace, než upadnou v zapomnění. Velice děkuji

Re: Re: Re: pomník

(Ondřej Knotek, 14. 9. 2015 19:17)

Pro Milčevesák: kontaktujte mě prosím na emailu onsrejknotek@email.cz Místo dopadu je známé, býval tam i pomníček.

Re: Re: Re: pomník

(Dali, 15. 9. 2015 14:24)

Zdravím. Místo dopadu bylo vpravo od silnice Milčeves Libořice kousek od nějakého velitelského stanoviště,nebo nějakého vojenského objektu na poli. Pplk Daněk byl trošku nekázník a jeho chybou došlo k přetažení mašiny dostal se do tzv druhého režimu a narazil do země.Ti co ho znali mohou potvrdit,že měl sklony k nekázním (nízké prúlety nad stojánkou atd) podle mně prováděl něco podobného i na toto velitelské stanoviště a nevyšlo mu to.Bohužel



 

 




Facebook

Hodiny



Mail list