Jdi na obsah Jdi na menu
 

Mimořádné pátrací relace

Rubrika  Mimořádné pátrací relace je určena pro společné pátrání. Dlouhodobě pátráme po pomnících, hrobech letců i jejich rodinných příslušnících. Zde však budeme vyvěšovat mimořádné pátrací relace po konkrétních osobách a pomnících a budete se tak moci zapojit  do pátrání a osvětlit  tak některé záhady z historie letectví .

 

Pátráme:

 1 - Víte o pomníčku letce který na těchto stránkách není? Napište nám o něm prosím.

 2 - Hledáme příbuzné letců, kteří zahynuli během služby v československém a českém letectvu 

 

 3 - Chystáme v dohledné době rozšíření těchto stránek i o hroby letců. Průběžně sice občas zde i hrob, především ležící v zahraničí naleznete i nyní, ale chystáme komplexnější mapování. Pokud tedy jste příznivci těchto stránek a rádi by jste se zapojili zkuste při příští návštěvě hřbitova, kde máte své blízské, vyšetřit si chvilinku času a udělejte si procházku po hřbitově a pokuste  se najít hrob letce. Ideální je fotografie a stručný popis, ale rádi budeme i za textovou informaci kde se jaký a čí hrob nachází.Snažíme se zmapovat hroby všech letců. Tedy i těch, kteří nezahynuli smrtí letce. Vede nás k tomu značně neutěšený stav některých hrobů a to i v historii našeho letectví velmi významných letců. V současné době se snažíme zabránit zániku několika opuštěných hrobů letce. To nás vede ke snaze  pokusit se  zmapovat i tato místa.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Доброе утро Мы компания занимаемся Калибровкой софтов для чип тюнинга на заказ

(AlvaroTaf, 30. 10. 2019 22:02)

Здоровеньки были
Мы команда занимаемся изготовлением прошивок для чип тюнинга индивидуально на заказ,
программное удаление систем Сажевый фильтр,FAP,ЕГР,CAT,O2sensor,ВСА,МАФ,МАП,VBA,НОкс,АДблю
убираем Valvematic toyota двигателей 3ZR 2ZR-FAE,
так же модифицированные прошивки stage1,стаге2
работаем с блоками Бош,континенталь,каминз,Дельфи,Magneti Marelli,Делко,хитачи,Денсо,Матсушита,Siemens,Кейхин,Сагем,Валео,Вистеон,Kefico и т.д.
заявки калибровки прошивки производится через email
max.autoteams@ya.ru
или по форме заказа на сайте https://is.gd/Z4RwON
Whatsapp +7-902-01-09-150 для прямой связи

УКП-66

(DarioPam, 25. 10. 2019 21:47)


UKP-66 «Metakom – работает, но очень плохо», думаю вам не стоит брать

mode pour femme ronde

(mode pour femme ronde, 26. 9. 2019 12:53)


Have you ever thought about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and all. Nevertheless imagine if you added some great graphics or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with pics and videos, this blog could undeniably be one of the very best in its niche. Wonderful blog! mode pour femme ronde raitec.adparewo.co/map14.php mode pour femme ronde

gommage corps bronzage

(gommage corps bronzage, 24. 9. 2019 13:47)


It's difficult to find educated people about this subject, however, you sound like you know what you're talking about! Thanks gommage corps bronzage socu.awombud.be/map9.php gommage corps bronzage

gommage corps bronzage

(gommage corps bronzage, 23. 9. 2019 16:36)


I simply couldn't leave your website prior to suggesting that I really enjoyed the standard info an individual provide in your visitors? Is going to be back continuously to check up on new posts gommage corps bronzage socu.awombud.be/map9.php gommage corps bronzage

23.5.1961 Sliač , Josef Šťáva,Jaroslav Němec

(mirdo, 19. 7. 2019 9:50)

Dobrý den,nemáte prosím někdo více informací ohledně této katastrofy? Srážka dvou letadel ve vzduchu
děkuji

Zlaté Piesky 1976 kap.Svatopluk Rosa

(Zuzana, 23. 6. 2019 17:38)

Dobrý den
Můj strejda je synem kapitána Rosy a určitě Vám zodpoví všechny otázky

Jiří Moutvička

(Milosalv S, 11. 2. 2016 13:53)

Je zajímavé,že pplk.Moutvička dosud nemá svůj pomníček na místě katastrofy jeho Migu

Re: Jiří Moutvička

(Dali, 21. 2. 2016 19:21)

Pomník nemá,protože Svaz slepců,pardon letců odb.5 Bechyně kterou by to mělo zajímat a vůbec celej Svaz letců není k ničemu.Vymřou protože pro mladé jsou nezajímavou partou starejch bolševiků kteří vzpomínají na to co bylo a nenabízí nic co by leteckou mládež zajímalo a přitahlo,viz celostátní výbor z průměrným věkem 105 let.Činnost Svazu letců se zůžila jen na zveřejňování úmrtí jejich členů,viz stránky Svazu.

Re: Re: Jiří Moutvička

(Tonder, 26. 8. 2016 13:35)

pplk. Jiří Moutvička sice nemá pomníček v místě dopadu letounu, ale jeho jméno je na pamětní desce zahynuvších pilotů od bechyňského pluku na budově městského úřadu. Fotky z odhalení 25. 9. 2004 mohu poslat.

Re: Re: Re: Jiří Moutvička

(Milan sivanič, 15. 11. 2016 15:28)

Dobrý den, mám zájem o fotografie pilota Jiřího Moutvičky. Děkuji a kontakt na mne je 721 581 256

Re: Re: Re: Jiří Moutvička

(mira.re, 27. 5. 2019 5:03)

Na pamětní desce je opravdu uveden. Jako poslední bechyňák. Je tam ale posunuto datum úmrtí! Správné datum je 28.8. 1992. A ne 28.9. 1992.

Re: Jiří Moutvička

(Dali, 21. 2. 2016 19:22)

Pomník nemá,protože Svaz slepců,pardon letců odb.5 Bechyně kterou by to mělo zajímat a vůbec celej Svaz letců není k ničemu.Vymřou protože pro mladé jsou nezajímavou partou starejch bolševiků kteří vzpomínají na to co bylo a nenabízí nic co by leteckou mládež zajímalo a přitahlo,viz celostátní výbor z průměrným věkem 105 let.Činnost Svazu letců se zůžila jen na zveřejňování úmrtí jejich členů,viz stránky Svazu.

† por.František Bauer.

(Marcela Lemfeldová, 30. 4. 2019 0:12)

Dobrý den
jsem vnučka † por.František Bauera který zahynul
29. 7. 1952 Nové Mlýny C-5 (Zlin 26 Trenér) 1 – † por.František Bauer. Konstrukční vada – exploze palivové nádrže zapřičiněná elektrickým palivoměrem roztrhla křídlo.

Ráda bych věděla jestli tam má někde pomníček

† por.František Bauer.

(Marcela Lemfeldová, 30. 4. 2019 0:11)

Dobrý den
jsem vnučka † por.František Bauera který zahynul
29. 7. 1952 Nové Mlýny C-5 (Zlin 26 Trenér) 1 – † por.František Bauer. Konstrukční vada – exploze palivové nádrže zapřičiněná elektrickým palivoměrem roztrhla křídlo.

Ráda bych věděla jestli tam má někde pomníček

IL-2 Křižanovice 28.10.1945

(Petr Kudláček, 2. 12. 2018 14:33)

Dobrý den, máte na těchto stránkách uvedenu výše uvedenou nehodu. Není však známo, že by k ní toho dne došlo. V Křižanovicích je však pomník posádky IL-2, která byla sestřelena 27.4.1945. Více na stránkách Letecké badatelny a Spolku pro vojenská pietní místa.

Letoun Siebel C-3A-308 A od LSŠ v Chrudimi +22.4.1948 Kamenný Mlýn okr. Malacky

(Petr Hejna a Milan Sivanič, 13. 10. 2018 11:27)

Dobrý den,
Obracíme se na případné pamětníky a rodinné příslušníky zde jmenované posádky letounu C-3A-308 Siebel 204D od Letecké spojovací školy v Chrudimi. Tento letoun dne 22.4.1948 havaroval u Kamenného Mlýna okr. Malacky. Osádka onoho letounu byla tvořená těmito příslušníky: pilot šrtm. Volf Josef 1907, navigátor npor. Kyselý Gejza 1916, telegrafista rtn. Brejcha František 1924, a žáci desátník Dejmek, letecký dorostenci: Mach Zdeněk 1927, Bureš Miroslav, Fůs A ntonín. Z celé osádky přežili pouze dva členové a to: Fůs Antonín a Bureš Miroslav. Pokud by oba přežívší tuto nehodu ještě náhodně žili, tak by to bylo dobré. Jinak se jak výše psáno obracíme na rodinné příslušníky všech zde uvedených lidí.
Čest jejich památce

Poručík Bohumil Livar

(Petr Hejna, 7. 11. 2017 13:48)

Dobrý den, jsem synovcem poručíka Bohumila Livara * 1925 Úpice + 1950 Prostějov. Byl bych moc potěšen, kdyby se mi ještě snad ještě žijící pamětník na mého strýce ozval. Ať třebas pilot Miroslav Svárovský, nebo mechanik letounu C-2, které bylo příčinou jeho úmrtí. Byl zasažen jeho vrtulí do hlavy. Uvítám jakéhokoliv člověka, který jej znal a kamarádil se s ním. Nemám svůj počítač a ani s ním neumím, tak to za mě píše kolega a já mu jen diktuji tyto slova. Děkuji za případné ozvání na moji výzvu i prosbu a dávám k dispozici na sebe číslo mobilu. Je to: 605 086 150

hmmm

(Dali, 3. 6. 2017 15:27)

tady to fakt nemá smysl,koukněte na stránky : letecká badatelna tam je dost zajímavých věcí a hlavně pravidelně aktualizováno.

Bratr kpt. Božíka STODŮLKY a kamarád několika dalších zahynulých pilotů

(Plk.v.v.Ing.Luděk Stodůlka, 2. 2. 2015 18:35)

Sloužil jsem u čs. letectva od roku 1949 až do r. 1970, kdy jsem musel armádu opustit. Můj bratr Božík zahynul při katastrofě letounu MiG-15 UTI dne 4.1.1959 na letišti v Bratislavě. Urna s jeho popelem je uložena na hřbitově v Pardubicích - Svítkově v hrobě rodiny Valentových. Během svého působení v čs. letectvu jsem, žel, kromě mnoha hezkých chvil zažil i dost nechtěných rozluček s mými kamarády a známými. Již během I. ročníku LVA Hradec Králové v r. 1949 zahynuli 3 moji "spoluakademici" a jeden učitel létání. Po akademii potom 2 další, poručíci Standa Strnad a Oskar Gardáš. Bylo jich mnoho, příliš mnoho - od začátečníků až po zkušené piloty. Teď když mně bylo dopřáno dožít se vysokého věku 85+ let jen vzpomínám a přemýšlím o tom jak bylo možno všem, nebo alespoň těm některým neštěstím předejít. Dnes je situace zcela jiná, jsou jiné stroje, jiný výcvik a mnohem dokonalejší zabezpečení.
Promiňte starému zbrojnošovi jeho vzpomínání. Zdravím a přeji " LETU ZDAR "